söndag 24 augusti 2008

Svamptider

I dag har vi varit ute i det fina vädret och plockat svamp. Trattkantareller, gula kantareller och lite olika sorters sopp. Så ikväll vankas det svampstuvning. Förra veckan plockade vi rödgul trumpetsvamp och då blev det svampomelett. Gott!
Nu är jag klar med den bruna koftan. Den koftan som jag stickade klart för ett tag sedan men jag var så missnöjd så jag gjorde om den. Nu är jag mycket mer nöjd. Tyvärr har jag lyckats slarva bort en av de fem knapparna så jag måste åka och köpa en ny knapp innan den är helt komplett. Edith börjar växa ur sin fina jordgubbsmössa som mormor har stickat så det är dags att börja fundera på att sticka en ny mössa åt henne. Men jag vet inte riktigt vad det ska bli för någon. Kanske enklast att köpa en höstmössa åt henne i stället.

Inga kommentarer: