tisdag 10 april 2007

Tappade maskor eller "släpande stickor"...


... som min pojkvän fick för sig att tekniken kallades ;). Nåväl, här kommer en bild på halsduken med tappade maskor. Jag tycker det blir riktigt snyggt och det är inte speciellt svårt att sticka så här. Det svåra är att sticka löst. Halsduken måste stickas löst för att det ska bli snyggt och det är en prövning för mig som för det mesta brukar sticka hårt. Man gör omslag på ett varv sedan stickar man några varv och "tappar" sedan den upplockade masken. Den trillar då ner till det varv där man plockade upp den och det blir ett luftigt mönster i halsduken.

För övrigt så har jag börjat satsa på träningen inför gbg-varvet den 12:e maj. Idag var jag ute en runda på 10 km och det var hur jobbigt som helst! Men banan som jag valde är grymt backig så det kanske var ett dumt val när man inte är i toppform.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är väl alltid i toppform, snygging! Tack för helgen, sååå mysigt att ses. Vi gör det allt för sällan, eller hur!?

Puss.

Terése sa...

Så snygg halsduken blir!
Du är snart i toppform igen!